Een huis vol lekkers is een sfeervol kinderkookboek. Auteur Felicita Sala heeft dit boek opgedragen aan haar moeder, bij wie de deur altijd openstaat en de tafel goedgevuld is.

Er staan 15 wereldse recepten in Een huis vol lekkers. Dit huis is in de granaatappelstraat 10, waar het heerlijk ruikt. Er wonen mensen uit verschillende delen van de wereld. Door de paginagrote illustraties, tevens gemaakt door Felicita, valt er veel te zien en te ontdekken voor de lezer(tjes). Ook de recepten zijn erg leuk geïllustreerd, en in stap voor stap tekst makkelijk beschreven. Kinderen kunnen zo samen met hun ouders/verzorgers fijn en veilig aan de slag. Al spelenderwijs leren ze meer over andere eetculturen en ontwikkelen hun smaak.

Kookboek Shyama Culinair

Zo maakt Pilar uit Andalusië een heerlijke Salmore Jo. Dit klinkt heel moeilijk, maar blijkt een mooi (basis)recept voor een koude tomatensoep met serranoham en eieren. Meneer Ping maakt Boompjes, dat bestaat uit broccoli met sesam en soja. Maak er een spel van om de kinderen te laten raden uit welk land de bewoners komen. Superleuk om zo alle 15 recepten van de verschillende bewoners te zien en te lezen. Maak er een feestje van door je kind elke keer een ander recept te laten kiezen, en doe samen de boodschappen. Dit stimuleert kinderen om nieuwe smaken uit te proberen! Aan het eind van het boek is het ook in de Granaatappelstraat feest, want al het lekkers komt op tafel.

Een huis vol lekkers – Felicita Sala | DavidsFonds InfoDok | oorspronkelijke titel: Au 10, rue des Jardins, Recettes du mond à partager | Hardcover, kleurenillustraties | €16,99